Dopřejte svému tělu bylinky pro lepší paměť a soustředění

Dopřejte svému tělu bylinky pro lepší paměť a soustředění

Problémy s udržením pozornosti trápí stále více lidí. Skvělým pomocníkem mohou být některé léčivé rostliny, které stimulují kognitivní funkce a příznivě tak ovlivňují schopnost koncentrace. 

Problémy s koncentrací

Někteří lidé zkrátka zapomněli, že jejich tělo a duše je to nejcennější, a v honbě za falešnými cíli a ideály jeho potřeby ignorují, dokud se neobjeví vážnější problém. Neschopnost soustředit se přitom může být jedním z varovných signálů těla, že je něco špatně. Často je na vině přepracovanost, nedostatek odpočinku, nezdravý životní styl a možná i hektická doba, kterou si ve své podstatě vytváříme sami. 

Pokud cítíte, že vaše koncentrace slábne – a stejně tak váš výkon v práci nebo ve škole –, zastavte se a dopřejte svému tělu přírodní stimulant v podobě léčivých rostlin.

Léčivky pro lepší soustředění

Guarana

Guarana je plod paulinie nápojné, jejíž původ leží v Jižní Americe. Jedná se o přírodní stimulant, který v mnohém předčí oblíbenou kávu – především uvolňuje energii postupně a celkově vás nabudí. Pomáhá tak při boji s únavou, ale má také příznivý vliv na regeneraci těla. V neposlední řadě zlepšuje koncentraci a někteří na guaranu nedají dopustit v případě, že je zastihne migréna. 

Ginkgo biloba

Ginkgo biloba je strom, který je významný především pro své listy. Látky v nich obsažené mají příznivý vliv na mozkovou činnost, zlepšují paměť a schopnost soustředit se. Také přispívají k udržení celkové vitality těla i duše. 

Kotvičník

Nať kotvičníku působí skvěle na lidské tělo hned v několika rovinách, a to na činnost kognitivních funkcí, tělesnou i sexuální vitalitu. Údajně pomáhá i při obtížích s ledvinami nebo prostatou. 

Ženšen

Ženšen patří mezi významné stimulanty, a to především jeho kořen. Má pozitivní vliv na kognitivní funkce, tedy i schopnost koncentrace. Přispívá k celkové vitalitě těla, pomáhá udržet si dlouhodobou výkonnost a odbourávat stres. 

Ašvaganda

Možná tuto rostlinku znáte pod označením vitánie snodárná. Používá se v ajurvédské medicíně. Má antioxidační i stimulační účinky. Stejně jako ženšen pomáhá při bojích se stresem. Celkově tak zklidňuje tělo a přispívá ke zlepšení koncentrace. 

Nezapomeňte ale, že léčivky a doplňky stravy, které se z nich vyrábí, je potřeba doplnit také zdravým životním stylem.

  • SeminarkyZa1
  • 29.06.2020
  • 0

RYCHLE VYŘEŠÍME, CO VÁS TRÁPÍ. VYBERTE SI NÍŽE.



JIŽ DO 12 DNŮ

Nečtěnější blog

5 tipů pro začínající ajťáky aneb jak se naučit programovat

  • 13.05.2020
  • 0

Chcete se opravdu, ale opravdu naučit programovat? Připravte se na to, že to bude dřina, která vyžaduje vytrvalost a motivaci. Pořád se na to cítíte? Pokud ano, přečtěte si pár rad na začátek, které jsme pro vás sepsali.

Více

4 tipy, jak trénovat svou paměť každý den

  • 03.02.2020
  • 0

Vše se dá trénovat, dokonce i paměť. Vyzkoušejte si několik jednoduchých her a cvičení, kterými skvěle vyplníte dlouhou chvíli například v tramvaji nebo v čekárně u doktora.

Více

7 způsobů, jak udržet svůj mozek v kondici

  • 23.03.2020
  • 0

Nejen svaly a fyzičku je potřeba trénovat, také mozek vyžaduje pravidelné cvičení. Skvělé na tom je, že se dá trénovat naprosto přirozeně, zábavně a během běžných denních činností. Zjistěte, jaké jsou možnosti trénování mozku, a udržte jej co nejdéle fit.

Více

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Plné znění pravidel pro zpracování osobních údajů. Další informace