4 tipy, jak trénovat svou paměť každý den

4 tipy, jak trénovat svou paměť každý den

Vše se dá trénovat, dokonce i paměť. Vyzkoušejte si několik jednoduchých her a cvičení, kterými skvěle vyplníte dlouhou chvíli například v tramvaji nebo v čekárně u doktora.


1) Hra se slovy 

Nejdřív chvíli přemýšlejte a vyberte nějaké pěkné dlouhé slovo. Mělo by mít alespoň 3 nebo ještě lépe 4 slabiky. V našem případě to bude slovo „hospodářství“. Následně se snažte z písmen, které dané slovo obsahuje, poskládat jiná slova. Háčky a čárky raději ignorujte, není to totiž žádná sranda.

Nezapomeňte, původní slovo ani další výrazy si nesmíte psát třeba na papír, jedině tak nejlépe procvičíte svou paměť. 

Příklad cvičení:
HOSPODÁŘSTVÍ: hospoda, dar, host, hora, ostrov, ohař, tvář, radost

2) Slovořadí

Tohle cvičení je poměrně známé. Nejprve se zaměřte na následujících 15 slov. Snažte si jich co nejvíce zapamatovat, stejně tak jejich pořadí. Ale pospěšte si, máte na to 1 minutu. Potom si slova zakryjte nebo je odstraňte ze svého zorného pole a napište vše, co jste si zapamatovali. Opakovaným tréninkem bude slov přibývat a vaše paměť se bude zlepšovat, uvidíte.

Příklad cvičení:
Dvacet, kobliha, proč, škaredý, raketa, dobře, zdravý, polštář, než, jablko, Masaryk, kde, svíčka, prstýnek, ona.

Stejně tak si můžete vytvořit seznam vlastních slov. Jakmile si jej připravíte, odložte ho alespoň na týden, než začnete se cvičením, abyste zapomněli, o která slova šlo.

3) Vzpomínaná

Hra „na vzpomínanou“ je naprosto jednoduchá. Budete potřebovat jen svou paměť a vzpomínky.

Zkuste si například vzpomenout, co jste dělali před včerejškem. Jak probíhala vaše snídaně, co se dělo v práci, kdy jste šli spát a tak dále. Nebo třeba jak vypadal váš narozeninový den, který jste slavili před více než půl rokem. Možností je však nespočet. Přečtěte si například článek v novinách a poté si zkuste shrnout, o čem byl – přesně popořadě, od začátku až do konce.

4) Odvedení pozornosti

Jedná se o další skvělou hru. Je založena na principu odvedení pozornosti a probíhá tak, že si nejprve na papír napíšete náhodných 5 slov. Následně si je snažte během chvilky zapamatovat. Poté vyjmenujete například dny v týdnu v angličtině, spočítáte příklad a vzpomenete si na data narození svých nejbližších. Zkrátka odvedete pozornost od slov, která jste si měli zapamatovat. Nakonec se snažíte slova vybavit včetně jejich pořadí.

Trénink paměti a zdravá životospráva

Trénink vaší paměti jednoznačně prospěje. Mimo to si ale zaslouží také zdravou a vyváženou stravu, pravidelný odpočinek, dostatek spánku i fyzický pohyb. Mohou jí prospět také vhodné doplňky stravy, jako je například oblíbený ženšen pravý nebo úžasná ginkgo biloba. Vyzkoušejte.

  • SeminarkyZa1
  • 03.02.2020
  • 0

RYCHLE VYŘEŠÍME, CO VÁS TRÁPÍ. VYBERTE SI NÍŽE.



JIŽ DO 12 DNŮ

Nečtěnější blog

Cvičte svůj mozek a nastartujte své kognitivní funkce naplno

  • 25.11.2019
  • 0

Kvalita kognitivních funkcí neboli myšlenkových procesů mozku obvykle není v průběhu života stále stejná. Jejich funkčnost totiž velmi často klesá s věkem. Obzvlášť pokud mozek není pravidelně stimulován a trénován. Své kognitivní funkce přitom můžete zdokonalit prostřednictvím běžných činností nebo her.

Více

Ovládněte své kognitivní funkce na jedničku

  • 30.03.2020
  • 0

Kognitivní funkce jsou důležitou součástí našeho každodenního života. Pomáhají nám při studiu, zvládání jednoduchých i složitých pracovních úkolů, při jednání s lidmi a mnohých dalších činnostech.

Více

5 léčivek pro lepší paměť

  • 24.02.2020
  • 0

Paměť s věkem často slábne, obzvlášť pokud člověk nedbá na zdravý životní styl a pravidelně svůj mozek nezaměstnává. Kromě zdravého životního stylu můžete svou paměť zlepšit také pomocí léčivých rostlin, které mají mimo jiné příznivý vliv na kognitivní funkce včetně paměti. Bylinek a jiných léčivek s podobným účinkem je opravdu hodně, proto jsme z nich vybrali pouze pět z našeho pohledu opravdu významných a běžně dostupných například ve formě doplňků stravy.

Více

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Plné znění pravidel pro zpracování osobních údajů. Další informace