Neztrácejte pozornost aneb Poruchy pozornosti a jak s nimi bojovat

Neztrácejte pozornost aneb Poruchy pozornosti a jak s nimi bojovat

Pozornost je schopnost zaměřit se na určitý objekt nebo děj. Porucha této nesmírně důležité vlastnosti může mít neblahý vliv na efektivitu a kvalitu práce, učení nebo vykonávání každodenních a zcela běžných činností.


Roztržitost a těkavost 

Roztržité a těkavé myšlení souvisí se sníženou schopností udržet pozornost zcela nepochybně. Zatímco roztržitý člověk má problém dlouhodobě se soustředit, roztěkaní lidé nedokážou zachovat směr svých myšlenek a velice snadno se nechají vyrušit novými, někdy i bezvýznamnými podněty. 

Poruchy pozornosti a jejich rozdělení

Mezi poruchy pozornosti patří například aprosexie, kdy jedinec trpí kompletní ztrátou pozornosti, dále hypoprosexie, což je částečná ztráta pozornosti. Zvýšení pozornosti, které má však negativní dopad na její kvalitu, se označuje jako hypersexie. A paraprosexie představuje její nesprávné zaměření. 

ADHD/ADD

ADHD nebo ADD je označení poruch pozornosti, které bývají diagnostikovány nejčastěji u dětí. ADHD je porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou. U ADD se hyperaktivita nevyskytuje. 

Stres v hlavní roli

Dlouhodobý stres má nepříznivý dopad na psychickou i fyzickou kondici. Mimo jiné může ovlivnit také naši schopnost soustředit se, tedy udržet pozornost, což může být zdrojem dalších stresových situací. Člověk je méně výkonný, nestíhá tolik práce, co dřív, a snadno ho něco vyruší. 

Udržte svoji pozornost na uzdě

Poruchy pozornosti se dají řešit prostřednictvím léků, vhodných doplňků stravy a úpravou životního stylu. Důležitá je také změna jídelníčku, ve kterém by neměly chybět především nenasycené mastné kyseliny. 

V případě, že vás čeká náročné období ve škole nebo práci, můžete svoji schopnost udržet dlouhodobou pozornost podpořit pomocí vhodně zvolených doplňků stravy, které vám pomohou se na to připravit a vše bez problému zvládnout. 

Při výběru doplňků stravy na podporu pozornosti se soustřeďte především na jejich složení. Velké oblibě se těší například guarana, ženšen pravý nebo ginkgo biloba. Stejně tak je důležité doplnit tělu zásoby důležitých vitamínů a minerálů jako například vitamín B6 nebo hořčík. Ke zvýšení pozornosti přispívá také pravidelný odpočinek a fyzický pohyb.

  • SeminarkyZa1
  • 03.06.2020
  • 0

RYCHLE VYŘEŠÍME, CO VÁS TRÁPÍ. VYBERTE SI NÍŽE.



JIŽ DO 12 DNŮ

Nečtěnější blog

Poznejte příčiny nespavosti a předcházejte tak únavě

  • 27.05.2020
  • 0

Nespavost nebo také insomnie je závažná spánková porucha, která má za důsledek snížení celkové kvality života.

Více

Vyhněte se každodennímu stresu a chraňte své zdraví

  • 07.04.2020
  • 0

Stres je nepříjemný stav těla i duše, který zná asi každý. V dobách minulých nám pomáhal přežít, dnes je spíš nevítanou součástí našeho života. Navíc hektická doba, ve které se lidstvo právě nachází, napětí jménem stres přímo vyvolává u většiny lidí na denní bázi. U každého se stres projevuje trochu jinak. Časté doprovodné symptomy jsou například zažívací potíže, zpocené ruce, bušení srdce, problémy s koncentrací, sucho v ústech a další.

Více

Nenechte se ovládat únavou

  • 11.05.2020
  • 0

Únavu zná každý moc dobře. Náročný pracovní den, zkouškové období, tvrdý trénink a další aktivity si zkrátka vyberou svou daň. Někdy je únava příjemná, jindy nás obtěžuje, když se to nehodí.

Více

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Plné znění pravidel pro zpracování osobních údajů. Další informace