baner

Zjistěte, jak vylepšit svoji pozornost

Zjistěte, jak vylepšit svoji pozornost

Žijeme ve světě plném informací, které leží na dosah ruky. Proplouvají kolem jakoby nic – internet, reklamy, e-maily, sociální sítě apod. Často je těžké se v nich orientovat a ještě těžší je při takovém množství informací ovládnout svou pozornost a plně se soustředit na práci nebo studium. Zjistěte, jak s pozorností pracovat a posílit ji.

Poruchy pozornosti

Pozornost patří mezi kognitivní funkce, které jsou lokalizovány v různých částech mozku. Jedná se důležitou součást našeho života a v případě poruchy této funkce se může jeho kvalita značně snížit. 

Kvalitu pozornosti může významně ovlivnit například stres nebo přetížení, což jsou poměrně časté jevy v dnešním „multitaskingovém“ světě. Člověk, který podléhá dlouhodobému stresu nebo trpí vyčerpáním, může po čase pozorovat, že jeho efektivita klesá. V takovém případě často obviňuje sám sebe z neschopnosti a hladina stresu stoupá, zatímco schopnost soustředit se je stále horší.

Řešením může být změna životního stylu a vytvoření zdravých návyků. V první řadě je potřeba udržovat tělo v psychické i fyzické pohodě, tedy nepodceňovat sílu spánku, odpočinku, zdravé a vyvážené stravy.

Na vině mohou být také mnohem závažnější problémy – například ADHD, demence, nádor na mozku nebo psychická onemocnění.

Jak vytrénovat svoji pozornost?

Svoji pozornost můžete trénovat aktivitami, které ji přímo vyžadují. Jistě znáte například hru „Najdi 5 rozdílů“, pomocí které se vám soustředění bude cvičit jedna báseň. Zkoušeli jste někdy číst knihu otočenou vzhůru nohama? Pokud ne, rozhodně do toho jděte. Váš mozek se při tom pěkně zapotí.

Pokud patříte mezi přirozeně roztěkaný a roztržitý typ lidí, pomůže vám meditace. Vaše tělo i mysl se zklidní, budete se soustředit pouze na svůj dech a zrelaxujete. Zpočátku pro vás může být meditace obtížná, po čase se ale vaše koncentrace vylepší natolik, že to bude hračka. 

Doplňky stravy pro lepší soustředění

V případě, že potřebujete trochu zdokonalit svou pozornost, sáhněte po doplňcích stravy obsahujících výtažky z ginkgo biloby nebo ženšenu pravého, které mají údajně příznivý vliv na kognitivní funkce, tedy i soustředění. Naši zákazníci si v tomto ohledu oblíbili produkt Expertio, který tyto látky obsahuje.

Na kognitivní funkce má také příznivý vliv dostatečný přísun omega-3 mastných kyselin, které jsou obsaženy například v rybách. Nicméně existují přímo doplňky stravy obsahující tyto látky.

Zejména mezi studenty je potom oblíbený lecitin, který podporuje jejich schopnost soustředit se na učení. Pro boj proti únavě pomáhá zase hořčík. Nervový a imunitní systém posílíte pomocí komplexu vitamínů B.

Který z doplňků stravy zvolíte pro lepší koncentraci?

  • SeminarkyZa1
  • 22.06.2020
  • 0

RYCHLE VYŘEŠÍME, CO VÁS TRÁPÍ. VYBERTE SI NÍŽE.



JIŽ DO 12 DNŮ

Nečtěnější blog

5 tipů pro začínající ajťáky aneb jak se naučit programovat

  • 13.05.2020
  • 0

Chcete se opravdu, ale opravdu naučit programovat? Připravte se na to, že to bude dřina, která vyžaduje vytrvalost a motivaci. Pořád se na to cítíte? Pokud ano, přečtěte si pár rad na začátek, které jsme pro vás sepsali.

Více

4 tipy, jak trénovat svou paměť každý den

  • 03.02.2020
  • 0

Vše se dá trénovat, dokonce i paměť. Vyzkoušejte si několik jednoduchých her a cvičení, kterými skvěle vyplníte dlouhou chvíli například v tramvaji nebo v čekárně u doktora.

Více

Paměť a jak ji vylepšit

  • 09.12.2019
  • 0

Paměť funguje na principu zaznamenávání, uchovávání a následného vybavování informací. Na základě získaných zkušeností ovlivňuje naše budoucí jednání, pomáhá nám budovat vztahy, učit se a vytvářet své vlastní já.

Více

baner
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Plné znění pravidel pro zpracování osobních údajů. Další informace