ANALÝZA ŽELEZNIČNÍ POLICIE

  • PRAKTICKÁ ANALÝZA ŽELEZNIČNÍ POLICIE a doprovodu vlaků

Železniční policie se od svého začátku potýká s problémy a názory ohledně svého založení. Negativismem celé situace je to, že pokud by došlo k jejímu rozpuštění, rapidně by se zvýšila kriminalita na železnicích. Jednalo by se o velký problém, neboť policie je speciálně vyškolená pro pohyb na kolejišti, ve vlaku i technické stránky vlaků. Během minulých let probíhali různá srovnávání s bezpečnostními agenturami, jež si ČD najímaly. Výsledek byl pro železniční policie skvělý, protože agentury nemají natolik rozšířené znalosti s danou problematikou a ani nejsou ochotni investovat do odborného proškolené. V roce 2012 policejní prezident Petr Lessy prohlásil, v době kdy byla situace železniční policie nejkrizovější, že znalosti policistů se budou do budoucna hodit a budou je moci využívat na obvodních odděleních. Podle něj nebyl Česká Republika v situaci, kdy by si mohla takto specializovaná pracoviště dovolit. Již v minulých letech i dnes jsou největší problém krádeže[1]. To vyplývá i z grafu, který je sestavený v následující kapitole. Nejedná se pouze o krádeže na úkor cestujících. Jde i o krádeže, které jsou finančně citlivé pro ČD. Nejčastěji jde o odcizení různého materiálu na drahách, jako je např. krádež kabelů a kovů. V tomto případě by bylo lepší spíše hlídky posílit, než jim naopak ubrat. Do budoucna by tak sice vznikly náklady na platy policistů, nicméně by rapidně klesly náklady ČD na nákup nových materiálů. Nejrizikovější tratě v ČR jsou na Ostravsku, dále trasa Ústecká – Most a trasa mezi Pardubicemi a Kolínem. Problém nastává, že ČD najímají různé bezpečnostní agentury, které nemají v podstatě žádné pravomoci na vyšetřování a zadržení pachatele oproti železniční policii. Stejně tak musí ČD investovat do kamerového systému, aby těmto potížím předcházeli. V oblastech, kde není zřízená Železniční policie je toto velký problém, protože veškerá trestní činnost je hlášená na příslušně obvodní oddělení PČR, která s případem moc nezmůže. Plusem, který v budoucnu nastane, bude posílení hlídek oddělení cizinecké policie, která bude provádět namátkové kontroly. Tak jako s krádežemi se ČD, cestující a ostatní lidé potýkají s problémy dalšího druhu, jež jsou zmíněny v grafu, v další kapitole. Velkým problémem jsou dále nehody. Podle statistik došlo k nejčastějším nehodám na přejezdech s výstražným světelným zařízením. Řidiči nerespektují povolenou rychlost či světelná upozornění. Problematika je vždy založena na stejném principu. Nedostatek Železniční police, hlídkových kontrol, najímání neprofesionálních agentur bez řádného proškolení a nedostatečná prevence, jež by Železniční policie zajistila. ČR má aktuálně založena místa OŽPaDV jen na rizikových místech, kde je nejčastější výskyt zmíněných událostí. Založení více organizačních hlídkových míst, pravidelná odborná školení a především neustálé vytváření nových programů prevence by statisticky srazila čísla na nižší než je tomu dnes.

 

[1] Čerpáno ze zdroje:

http://www.policie.cz/clanek/krajske-reditelstvi-severomoravskeho-kraje-zpravodajstvi-oddeleni-zeleznicni-policie.aspx?q=Y2hudW09Mw%3d%3d

 

  • SeminarkyZa1
  • 05.07.2015
  • 0

RYCHLE VYŘEŠÍME, CO VÁS TRÁPÍ. VYBERTE SI NÍŽE.



JIŽ DO 12 DNŮ

Komentáře

Komentář

Odpověď na komentář
{{odpoved}} |

Kategorie

Komentáře

Monika

Dobrý den, zpracováváte i podklady pro obhajobu diplomové práce? Děkuji

Marta

Super, děkuji za cenné rady.M.

Petr Mařinka

Hustě! Kdyby si někdo chtěl připravit obhajobu přecejen sám, tady je pár tipů pro dobrou prezentaci: http://prezentacepowerpoint.cz/

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace