Nenechte se zastavit nedostatkem energie

Nenechte se zastavit nedostatkem energie

Únava, vyčerpání, nechuť vykonávat jakoukoli práci – takový stav zažil asi každý. Za normálních okolností byste zavřeli počítač, skripta nebo zkrátka ukončili právě rozdělanou práci a zahájili odpočinek. Pokud vám ale na dveře klepe deadline nebo vás další den čeká náročná prezentace na poradě či zkouška, zkrátka není možné hodit všechno za hlavu a dát si voraz.

6 tipů, jak porazit únavu a vyčerpání

Pokud nemáte na výběr a práce se zkrátka musí dokončit, je potřeba takzvaně dobít baterky. Existuje mnoho způsobů a na každého platí něco jiného.

Čaj nebo šálek kávy?

Káva – někdo si bez ní nedokáže představit svůj den, jiný si ji užívá čistě jen kvůli chuti. Ostatní dávají naopak přednost čaji, který oproti kávě dávkuje energii postupně.

Nic se však nemá přehánět. V případě, že překročíte doporučenou denní dávku kofeinu, která činí cca 300 mg, mohou se dostavit pocity neklidu a nesoustředěnosti, což práci opravdu neprospívá. Takže hlavně s mírou!

Energetické nápoje

Řešením nedostatku energie mohou být také energetické nápoje. Nicméně, co se týče dopadu na lidské zdraví, nemají energetické nápoje příliš dobrou pověst. 

Odpolední šlofík

Pokud jste nevyzkoušeli, tak neuvěříte, jaký zázrak může udělat takový odpolední šlofík, ideálně po jídle. Úplně postačí zhruba 20 minut. Tělo i mysl si odpočine, vy budete soustředěnější a bude se vám lépe pracovat.

Lehké fyzické odreagování 

Je dokázáno, že pravidelný fyzický pohyb je důležitý pro celkovou vitalitu těla i duše. Pokud chcete být v práci co nejvýkonnější, zařaďte jej mezi své aktivity a uvidíte, jak se vám najednou bude dobře pracovat.

Systém pravidelných přestávek

Pravidelný systém přestávek je pro maximalizaci výkonu stěžejní. Každý člověk si musí pauzy nastavit dle vlastních požadavků a pracovního nasazení. Přestávka by však neměla být delší než čas vyhrazený na práci, v opačném případě se totiž jedná spíš o prokrastinaci. 

Doplňky stravy plné samých dobrých věcí

Na trhu existuje řada doplňků stravy, které pomáhají udržet si psychickou i fyzickou vitalitu. Jsou vhodné především pro ty, kteří mají náročné zaměstnání nebo je čeká například zkouškové období. Velmi oblíbená je například guarana nebo ženšen.

A jak bojujete s nedostatkem energie vy?

  • SeminarkyZa1
  • 10.02.2020
  • 0

RYCHLE VYŘEŠÍME, CO VÁS TRÁPÍ. VYBERTE SI NÍŽE.



JIŽ DO 12 DNŮ

Nečtěnější blog

Máte problémy se soustředěním? Zjistěte, jak z toho ven

  • 09.03.2020
  • 0

Všimli jste si, že se vám poslední dobou nedaří plně soustředit na práci? Možná trpíte poruchou soustředění. Problémy s koncentrací jsou často důsledkem přetížení, příliš velkého pracovního nasazení nebo stresu. Svou roli mohou hrát také poruchy spánku, které se projevují únavou. Mezi další příčiny se řadí problémy v osobním životě, špatná výživa nebo třeba hyperaktivita, především u dětí.

Více

Vezměte si od deprese dovolenou

  • 01.04.2020
  • 0

Deprese je jedna z nejzávažnějších psychických poruch. Projevuje se beznadějí, neschopností radovat se a jakkoli cítit štěstí, nedostatkem motivace, úzkostí a patologickým smutkem. Takový pokles nálady nemá žádné logické vysvětlení, nemocný je neustále unavený a většinu času prospí, případně nemůže spát vůbec.

Více

Zatočte s jarní únavou. Poradíme vám jak

  • 02.03.2020
  • 0

Sotva se ukázaly první jarní paprsky slunce, naplánovali jste si výlet, ale tělo máte jako z olova, jste podráždění a unavení a cítíte nechuť k jakékoli aktivitě? Pravděpodobně jste se stali „obětí“ jarní únavy. Ačkoli se nejedná o registrovanou nemoc a neschopenku si kvůli ní vzít nemůžete, postihuje skoro každého z nás. Zimní měsíce bez slunečního tepla, řádného pohybu a dostatku vitamínů doženou lidský organismus právě se začátkem jara. Jarní únava umí pěkně znepříjemnit život, naštěstí i s ní se můžete jednoduše vypořádat.

Více

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Plné znění pravidel pro zpracování osobních údajů. Další informace