[Blog]

Rizika tvorby školních úkolů umělou inteligencí

V posledních letech se objevuje stále více debat o využití umělé inteligence (UI) v různých oblastech, včetně vzdělávání. Zatímco mnoho lidí vidí potenciál UI pro usnadnění a automatizaci některých úkonů, jako je tvorba školních úkolů, existují i určitá rizika, která je třeba brát v úvahu.

V první řadě je nutné zmínit, že UI zatím není schopná vytvářet úkoly s hlubším záměrem a zaměřením na rozvoj kritického myšlení a kreativity. Tyto dovednosti vyžadují lidský zásah a schopnost vidět věci z různých úhlů a nápaditě je řešit. UI může sice vygenerovat úkoly na základě naučených vzorů, ale nemůže vytvářet originální a inovativní nápady.

Dalším rizikem je, že použití UI pro tvorbu školních úkolů může vést k homogenizaci a uniformizaci vzdělávání. UI vychází z dat a informací, které mu byly poskytnuty, a může tak být ovlivněno šablonovitými a stereotypními myšlenkami. To může vést ke snížení diversity a inovace v oblasti vzdělávání.

Kromě toho má UI také tendenci replikovat diskriminační a neférové praktiky, které byly zaznamenány v datech, z nichž se učí. Pokud jsou v datech zachyceny diskriminační postoje nebo názory, může UI reprodukovat tyto postoje v tvorbě školních úkolů, což může mít negativní dopad na žáky a studenty.

Na závěr je nutné říci, že i když má UI potenciál usnadnit a automatizovat určité činnosti, jako je tvorba školních prací je zde značné riziko, že dojde i k označování vygenerovaného textu jako plagiát. 

Využití těchto nástrojů je proto na Vašem zvážení. Na úrovni vysoké školy, však z důvodu vysokého rizika odhalení určitě nedoporučujeme. 

Hodily by se Vám vzory pro Vaši praci?

Vyplňte nám, na jaký typ práce by se Vám hodil vzor (5-15 sekund) a zjistěte, jestli pro Vás máme neco, co Vám ušetří čas.

Sdílet

Podobné články

30. 04. 2015

Struktura vědeckých prací

Struktura vědecké práce tedy podléhá závazným rámcovým osnovám konkrétních institucí, které jsou upravovány jejich interními směrnicemi. Student je povinnen tyto pokyny dodržovat1, a naplnit tak vědeckou práci vlastním textem. Práce je zpravidla tvořena jednotlivými kapitolami, které může student rozšiřovat o další podkapitoly nižších úrovní. Doporučuje se používat nejvíce třiúrovně.

12. 07. 2021

Objednávka bakalářské, seminární i diplomové práce

Blíží se Vám termín odevzdání práce do školy a nestíháte? Se seminárkou, bakalářkou i diplomkou se obraťte na nás. Překvapíme odborností a kvalitou zpracování . Navíc vše řešíme diskrétně a spolehlivě s garancí termínu vyhotovení. Objednejte ještě dnes a ušetřete i více než 100 hodin psaní. Cenu za vypracování se dozvíte vždy předem.

13. 06. 2018

Nejčastější chyby u bakalářské a diplomové práce a jak se jim vyhnout

Bakalářské a diplomové práce jsou strašákem naprosté většiny studentů vysokých škol – ze všech těch náležitostí, zdrojů a příloh jde mnohdy opravdu hlava kolem. Stačí ale dodržet několik jednoduchých zásad a práce se vám bude psát o poznání lépe. Zvýšenou pozornost věnujte výběru tématu, kterým celý ten kolotoč začíná. S tím ostatním už si poté hravě poradíte. Zvláště když si řekneme, jaké jsou nejčastější chyby a jak se jim vyvarovat.

Novinky do vašeho e-mailu

Získejte informace, jak si zjednodušit studium a bonusy zdarma

Copyright © seminarkyza1.cz 2025

Převodem logo Mastercard logo Gopay logo Visa logo