Formulovat hypotézy je nutné pro všechny typy výzkumů, platí to pro empirické i smíšené výzkumy. Většinou jsou pracovní hypotézy nástrojem, které mají za úkol transformovat teoretickou problematiku do odborné terminologie výzkumu, či přesně rozlišit hlavní hypotézu od pracovní. [1] Platí pro všechny bakalářské práce včetně diplomových.
[1] Disman, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost, Praha, Karolinum 1993
Neodmyslitelnou součástí většiny závěrečných prací je praktická část, která se soustředí na určitý výzkum. Zkoumat určitou problematiku je přitom možné buď kvantitativně, nebo kvalitativně. Velice častá je také kombinace obou těchto metod, které se vzájemně mohou skvěle doplňovat. Nyní se ale zaměříme především na kvalitativní výzkum a jeho využití v praxi.
VíceChyby v závěrečných pracích mohou mít vážné následky. V lepším případě ovlivní výsledné hodnocení. Mohou však vést až k tomu, že práce nebude vůbec přijata, a to by nechtěl zažít snad nikdo. V tomto článku se proto zaměříme na nejčastější chyby v závěrečných prací, abyste se jich mohli vyvarovat, a práci tak odevzdávat s klidem.
VíceVědecké prace, tedy správně napsaná vědecká práce, prokazuje autorovu schopnost ve vymezeném tématu nalézt, analyzovat a řešit konkrétní problém studovaného jevu. Pokud se budeme zabývat cílem bakalářských prací, tak ty jsou především zaměřovány do praxe (a to na technických oborech: např. ekonomie), naopak práce diplomové jsou většinou charakterizují již detailnější teoretické a praktické části jejich zpracování.
Více