Jste unavení a špatně se soustředíte? Možná vám chybí hořčík

Jste unavení a špatně se soustředíte? Možná vám chybí hořčík

Na Zemi se přirozeně vyskytuje 94 chemických prvků. Nicméně v tuto chvíli se zaměříme především na jeden z nich – na ten, který je známý jako hořčík nebo také Magnesium. Má pozitivní vliv na lidské tělo nejen při boji s únavou, ale také podporuje kognitivní funkce.

Hořčík a jeho význam pro lidský organismus

Hořčík je pro lidské tělo jedním z nejdůležitějších chemických prvků. Přirozeně se vyskytuje pouze ve sloučeninách, ve volném stavu je totiž vysoce reaktivní. Je důležitý pro správné fungování buněk a řady enzymů, u kterých zastává funkci katalyzátoru. Dále interaguje s fosfátovými ionty a je tak nezbytnou součástí chemie nukleových kyselin (DNA i RNA). 

Co se týče působení na člověka, hořčík podporuje regeneraci a snižuje míru únavy. Má pozitivní vliv na funkci svalů a nervové soustavy, tedy i mozku. Ve formě doplňku stravy tak může například zlepšit výkon studentů ve zkouškovém období nebo manažerů s náročnou pracovní dobou. Dále se podílí na procesu dělení buněk a na syntéze bílkovin. Dobrý vliv má i na kosti a zuby. 

Interakce s dalšími prvky a molekulami

Vysoký příjem hořčíku má negativní vliv na množství vápníku v těle. Přispívá k jeho snížení a může tak vést až k onemocnění s označením hypokalcemie. Nízký nebo naopak vysoký příjem bílkovin zase brání vstřebávání hořčíku. Takže opět platí pravidlo „všeho s mírou“.

Potravinové zdroje

Hořčík je běžnou součástí naší stravy. Vyskytuje se například v banánech, droždí, hrachu, čočce, pohance nebo sójových bobech. Další zdroje mohou být například ořechy, kakao nebo tmavá listová zelenina

Doporučená denní dávka

Doporučená denní dávka hořčíku se u mužů pohybuje v rozmezí 400–420 mg. Ženy potřebují tohoto prvku o něco méně, a to 310–360 mg. Samozřejmě záleží na věku konkrétního člověka. Dalším faktorem může být také například těhotenství, kdy je potřeba hořčíku o něco vyšší. Nedostatek tohoto chemického prvku se většinou projevuje zvýšenou únavou, nespavostí, bolestí hlavy nebo svalovou křečí.

Tak či tak, hořčík je důležitou součástí mnoha procesů v našem těle a jeho denní příjem je potřeba si pohlídat – třeba právě pomocí nějakého doplňku stravy. Pomůže při boji s únavou a zlepší funkci vašeho mozku.

  • SeminarkyZa1
  • 10.06.2020
  • 0

RYCHLE VYŘEŠÍME, CO VÁS TRÁPÍ. VYBERTE SI NÍŽE.



JIŽ DO 12 DNŮ

Nečtěnější blog

Vyzkoušejte guaranu plnou energie

  • 25.03.2020
  • 0

Náročný den v práci, zkoušky, seminárky a další úkoly do školy nebo zkrátka těžké období si žádají přísun nové energie. Je na čase vyzkoušet guaranu, která v mnohém předčí tolik oblíbenou kávu.

Více

3 tipy na zpracování léčivých bylin

  • 06.04.2020
  • 0

Léčivé byliny jsou všude kolem nás. Stačí se v nich jen trochu vyznat, vyrazit na procházku a nasbírat si některé z nich na povzbuzení, pro případ nemoci nebo jen tak pro radost. Jaký způsobem je ale zpracovat, aby vám vydržely co nejdéle?

Více

Vše, co byste měli vědět o hořčíku ve formě sloučeniny zvané hydrogenuhličitan hořečnatý

  • 18.05.2020
  • 0

Hořčík je důležitou součástí naší stravy. Účastní se stovek metabolických procesů v lidském těle. Podporuje například energetický metabolismus a přispívá ke správné funkci nervové i svalové soustavy. Přitom se jedná o vysoce reaktivní chemický prvek, který se samostatně prakticky nevyskytuje. Ve volné přírodě se tak nachází téměř vždy ve formě sloučenin. Jednou z nich je hydrogenuhličitan hořečnatý neboli Mg(HCO3)2, který společně s hydrogenuhličitanem vápenatým způsobuje tvrdost vody. Na druhou stranu má však dokonce příznivý vliv na lidský organismus. Jak je to možné?

Více

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Plné znění pravidel pro zpracování osobních údajů. Další informace