Ovládněte své kognitivní funkce na jedničku

Ovládněte své kognitivní funkce na jedničku

Kognitivní funkce jsou důležitou součástí našeho každodenního života. Pomáhají nám při studiu, zvládání jednoduchých i složitých pracovních úkolů, při jednání s lidmi a mnohých dalších činnostech.

 

Kognitivní funkce – o co přesně jde?

Kognitivní neboli poznávací funkce jsou lokalizovány v různých částech mozku. Patří sem paměť, koncentrace, rychlost myšlení či porozumění, prostorová orientace a řeč. Také bychom neměli zapomenout na takzvané exekutivní funkce, které zahrnují schopnost plánování, organizace nebo řešení problémů.

Trénujte svůj mozek

Své kognitivní funkce můžete vylepšovat, a to tréninkem mozku. Tréninkových metod a postupů je přitom spousta a navíc se často jedná o poměrně zábavné činnosti, které připomínají spíše hraní.

Mozkový jogging

Mezi techniky mozkového joggingu patří naprosto běžné úkony: například pokusit se zapamatovat nákupní seznam, přečíst si krátký text a následně ho nazpaměť doslovně přepsat nebo alespoň na týden zapomenout na svůj diář a fungovat bez něj. Zkrátka byste sem mohli zařadit všechny aktivity, které vás donutí využívat mozek naplno a trochu jej potrénovat. 

Logické hry

Pro trénování kognitivních funkcí jsou naprosto výborné logické a jiné společenské hry jako například šachy, karty a různé strategie. Výhodou společenských her je, že trénujete mozek a zároveň je to zábava.

Učení

Také učení přispívá ke zlepšování kognitivních funkcí, proto studujte s radostí i v pokročilém věku a nezanevřete na něj hned po škole. 

Vyhněte se nezdravému životnímu stylu

Nedostatek odpočinku, stres, přetížení organismu a další nepříznivé vlivy mohou mít negativní vliv na kognitivní funkce.

Také pohyb hraje důležitou roli. Přispívá k jejich zlepšení a celkově udržuje tělo v kondici a vitalitě. Naopak zanedbávání pohybových aktivit může mít na tělo nepřízniví vliv, a to nejen v souvislosti se zvýšením tělesné hmotnosti. 

Doplňky stravy na zlepšení kognitivních funkcí

Doplňky stravy pro lepší paměť, koncentraci a celkovou vitalitu jsou na trhu naprosto běžně k dostání. Vybrat si ten pravý může být ale obtížné. Zaměřte se proto především na jejich složení. Pro zlepšení kognitivních funkcí je vhodný například ženšen pravý nebo ginkgo biloba.

Takže se nebojte spoléhat na svůj mozek, občas ho procvičte, dbejte na zdravý životní styl a rázem uvidíte, jak vaše efektivita práce poroste.

  • SeminarkyZa1
  • 30.03.2020
  • 0

RYCHLE VYŘEŠÍME, CO VÁS TRÁPÍ. VYBERTE SI NÍŽE.



JIŽ DO 12 DNŮ

Nečtěnější blog

Paměť a jak ji vylepšit

  • 09.12.2019
  • 0

Paměť funguje na principu zaznamenávání, uchovávání a následného vybavování informací. Na základě získaných zkušeností ovlivňuje naše budoucí jednání, pomáhá nám budovat vztahy, učit se a vytvářet své vlastní já.

Více

7 způsobů, jak udržet svůj mozek v kondici

  • 23.03.2020
  • 0

Nejen svaly a fyzičku je potřeba trénovat, také mozek vyžaduje pravidelné cvičení. Skvělé na tom je, že se dá trénovat naprosto přirozeně, zábavně a během běžných denních činností. Zjistěte, jaké jsou možnosti trénování mozku, a udržte jej co nejdéle fit.

Více

5 léčivek pro lepší paměť

  • 24.02.2020
  • 0

Paměť s věkem často slábne, obzvlášť pokud člověk nedbá na zdravý životní styl a pravidelně svůj mozek nezaměstnává. Kromě zdravého životního stylu můžete svou paměť zlepšit také pomocí léčivých rostlin, které mají mimo jiné příznivý vliv na kognitivní funkce včetně paměti. Bylinek a jiných léčivek s podobným účinkem je opravdu hodně, proto jsme z nich vybrali pouze pět z našeho pohledu opravdu významných a běžně dostupných například ve formě doplňků stravy.

Více

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Plné znění pravidel pro zpracování osobních údajů. Další informace