Průvodce psaním odborných (bakalářských, diplomových a disertačních) prací

Průvodce psaním odborných (bakalářských, diplomových a disertačních) prací

Vědecké prace, tedy správně napsaná vědecká práce, prokazuje autorovu schopnost ve vymezeném tématu nalézt, analyzovat a řešit konkrétní problém studovaného jevu. Pokud se budeme zabývat cílem bakalářských prací, tak ty jsou především zaměřovány do praxe (a to na technických oborech: např. ekonomie), naopak práce diplomové jsou většinou charakterizují již detailnější teoretické a praktické části jejich zpracování.

 

Cílem všech typů vědeckých prací je právě dokázat, jak autor (student) dokáže nakládat s poznáním a znalostmi získanými během studia (bakalářského či magisterského etc.), jak ovládá zpracování odborných pramenů dat a informací včetně teoretických jevů. Dále pak jak je schopen řešit sledovanou problematiku a navrhnout vhodná doporučení a řešení, v neposlední řadě se také ukáže i jeho schopnost vyjadřování, a to konkrétně v písemném vlastním odborném projevu. Z důvodu konečného obhajování práce před komisí je velmi důležité, aby se „pisatel“ ve sledovaném tématu velmi dobře vyznal, ovládal odbornou terminologii a především studovanému jevu rozumněl. Důležitá získaná schopnost bude tedy ústní projev a zpětná vazba na kladené otázky členy odborné komise.

  • SeminarkyZa1
  • 09.04.2015
  • 0

RYCHLE VYŘEŠÍME, CO VÁS TRÁPÍ. VYBERTE SI NÍŽE.



JIŽ DO 12 DNŮ

Nečtěnější blog

Kvantitativní a kvalitativní výzkumné přístupy

  • 23.07.2015
  • 0

Kvalitativní a kvantitativní přístup obvykle zahrnují různé výzkumné metody. Nicméně použití obou přístupů může být doplňující s tím, že každý přidává náhled k celkovému obrazu sledované problematiky.

Více

Jak řešit praktickou část bakalářky či diplomky...

  • 11.06.2015
  • 0

Na začátku psaní úvodu je dobré si uvědomit, jakým vědeckým problémem se bude „pisatel/čtenář“ zabývat. Vědecký problém představuje typ vědecké otázky, na kterou ve studovaném oboru nenacházíme přiměřenou odpověď. V daném oboru na ní mají pouze částečné poznatky, nebo nenašli ještě odpověď v komplexním rozsahu či v souladu s využitím v praxi. Je nutné tedy, aby se „pisatel/student“ zaměřil na mnohem detailnější vysvětlení problematiky a rozvíjel teoretické znalosti i praktické dovednosti v dané oborové oblasti, které obohatí i ostatní ve vědeckém oboru. Ovšem tato okolnost neznamená neznalost problematiky, ovšem požaduje po nás přesáhnout obzor vlastních znalostí o dané problematice a dosáhnout poznání za hranicí.

Více

Odhalili jsme nejčastější chyby v závěrečných pracích

  • 16.04.2018
  • 0

Chyby v závěrečných pracích mohou mít vážné následky. V lepším případě ovlivní výsledné hodnocení. Mohou však vést až k tomu, že práce nebude vůbec přijata, a to by nechtěl zažít snad nikdo. V tomto článku se proto zaměříme na nejčastější chyby v závěrečných prací, abyste se jich mohli vyvarovat, a práci tak odevzdávat s klidem.

Více

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Plné znění pravidel pro zpracování osobních údajů. Další informace