Psychické vyčerpání může potkat i vás: jak proti němu bojovat?

Psychické vyčerpání může potkat i vás: jak proti němu bojovat?

Stejně jako jarní únava ani chronický únavový syndrom ještě nenašel u odborníků své místo a často bývá zpochybňován. Psychickým vyčerpáním nicméně trpí velká část populace a potkat může opravdu každého. Dnešní moderní doba na nás klade stále větší a větší nároky a naše touha po dokonalosti ničemu nepomáhá. Snažíme se vše zvládat sami bez cizí pomoci, ale po určité době už je toho na tělo i mysl moc a je potřeba je začít léčit.

Psychické vyčerpání není syndrom vyhoření

Ač se tyto dva pojmy často zaměňují, psychické vyčerpání není syndrom vyhoření. Syndrom se objevuje nejčastěji u lidí pracujících na vysoké pozici, kde se na ně kladou vysoké nároky. K psychickému vyčerpání ovšem může dojít jak šéf firmy, tak maminka na mateřské či řidič autobusu, nicméně nejvíce tato nemoc postihuje ženy, které mají ve zvyku vykonávat více rolí najednou. Jedná se o civilizační nemoc, kterou často není snadné odhalit, ačkoli stejně jako například deprese či již zmíněné vyhoření žádá nastolení správné léčby

Příznaky, které psychické vyčerpání provází

Chronický únavový syndrom má často podobné příznaky jako již zmiňovaná deprese a vyvolává jej enormní nápor stresu. Nejčastějšími příznaky jsou pak bolest hlavy, kloubů a svalů, poruchy spánku, neustávající únava, špatná paměť a deprese. U nemocného je snížena aktivita, nemá o nic zájem a vše se jeví jako nemožné. Je unaven po psychické i fyzické stránce, není schopen správně vykonávat svou práci a nemá chuť věnovat se svým koníčkům.

Důležitá je vhodná léčba, pomoci vám mohou i přírodní antidepresiva

Nejdůležitější je naučit se „vypnout“ – a tím nemáme na mysli jen počítač a telefon. Odpočívejte, relaxujte a meditujte. Pusťte si hudbu a čtěte, napusťte si horkou vanu nebo si třeba jen tak povídejte s rodinou. Najděte si koníček, kterému se budete věnovat ve volném čase, a spěte alespoň 6 hodin denně. Odpočinek je nejúčinnější zbraní, kterou můžete proti chronické únavě bojovat. Podpořit správný spánek, nervovou a mozkovou činnost a vnitřní klid můžete i příjmem správných látek, které jsou obsaženy i v přírodních antidepresivech. Na únavu a vyčerpání berte ženšen, k dobré náladě a správné mozkové činnosti vám zase pomůže guarana; ginkgo biloba zlepšuje kognitivní funkce, paměť a duševní rovnováhu. Na chronický únavový syndrom je doporučována i schizandra, čínská popínavá rostlina, která má pro organismus povzbudivé účinky, snižuje únavu a v malé dávce působí i jako sedativum. Při kombinaci léčivých látek a kvalitního odpočinku tak nemusíte mít z psychického vyčerpání strach.

  • SeminarkyZa1
  • 08.06.2020
  • 0

RYCHLE VYŘEŠÍME, CO VÁS TRÁPÍ. VYBERTE SI NÍŽE.



JIŽ DO 12 DNŮ

Nečtěnější blog

Nenechte se zastavit nedostatkem energie

  • 10.02.2020
  • 0

Únava, vyčerpání, nechuť vykonávat jakoukoli práci – takový stav zažil asi každý. Za normálních okolností byste zavřeli počítač, skripta nebo zkrátka ukončili právě rozdělanou práci a zahájili odpočinek. Pokud vám ale na dveře klepe „deadline“ nebo vás další den čeká náročná prezentace na poradě či zkouška, zkrátka není možné hodit všechno za hlavu a dát si „voraz“.

Více

Syndrom vyhoření a jak mu předcházet

  • 17.06.2020
  • 0

Příliš velká očekávání jsou zdrojem neštěstí. Na podobném principu se zakládá také syndrom vyhoření neboli burnout.

Více

Neztrácejte pozornost aneb Poruchy pozornosti a jak s nimi bojovat

  • 03.06.2020
  • 0

Pozornost je schopnost zaměřit se na určitý objekt nebo děj. Porucha této nesmírně důležité vlastnosti může mít neblahý vliv na efektivitu a kvalitu práce, učení nebo vykonávání každodenních a zcela běžných činností.

Více

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Plné znění pravidel pro zpracování osobních údajů. Další informace