Vyhněte se každodennímu stresu a chraňte své zdraví

Vyhněte se každodennímu stresu a chraňte své zdraví

Stres je nepříjemný stav těla i duše, který zná asi každý. V dobách minulých nám pomáhal přežít, dnes je spíš nevítanou součástí našeho života. Navíc hektická doba, ve které se lidstvo právě nachází, napětí jménem stres přímo vyvolává u většiny lidí na denní bázi. 



U každého se stres projevuje trochu jinak.
Časté doprovodné symptomy jsou například zažívací potíže, zpocené ruce, bušení srdce, problémy s koncentrací, sucho v ústech a další. 

Stres – dobrý pomocník, zlý pán

Stres není ve své podstatě špatný, často nás povzbudí k lepším výkonům, pomůže nám zabojovat, pokud jde o život. Dlouhodobé působení stresu na lidský organismus má ale ničivé následky. Vede k úzkosti, depresím, neustálé únavě či slabosti a v konečném důsledku může negativně ovlivnit také zdravotní stav.

Jak působí trvalé napětí na naše tělo?

Při napětí dochází ke zvýšení krevního tlaku. Dlouhodobý stres tak může vyústit dokonce v infarkt myokardu. Další strašákem je cukrovka (diabetes mellitus druhého typu) vzhledem k tomu, že v zátěžových situacích dochází ke zvýšení hladiny cukru v krvi. Další a zdaleka ne poslední hrozbou všech stresařů jsou samozřejmě žaludeční vředy. Výjimkou není ani oslabení imunitního systému a s tím související náchylnost těla k nejrůznějším patogenům.

Ovládněte svůj stres

Za stres si lidé často mohou sami svou nedochvilností, přehnaným očekáváním, nedostatkem odpočinku nebo vysokými nároky na sebe i okolí. Je potřeba si uvědomit, že zdraví je to nejcennější, co máte, a zbytečným stresujícím okamžikům je proto důležité předcházet. Často se totiž jedná o naprosto nesmyslné zátěžové situace jako dobíhání na vlak nebo pozdní příchod na ranní poradu. V takovém případě máte pouze dvě možnosti, buď vám to bude jedno, že dojdete pozdě, nebo začnete chodit včas. 

Další příčinou stresu jsou u studentů například zkoušky nebo státnice. Ostatní se často potýkají se stresem v souvislosti s prací – hoří nějaký termín, vše se sype na hlavu, něco se nepovedlo a tak dále. Stresujících okamžiků v našem životě je opravdu hodně. Můžete se bránit pomocí takzvaných copingových reakcí, mezi které patří třeba analýza možností, vytváření alternativního plánu nebo přehodnocení situace. Velkým pomocníkem mohou být také léky nebo doplňky stravy. Z rostlin a jejich plodů se zaměřte třeba na ginkgo bilobu, která přispívá k duševní rovnováze, nebo velmi oblíbenou guaranu podporující psychickou i fyzickou vitalitu. 

A hlavě, nezapomínejte na odpočinek, pravidelnou stravu a pohyb!

  • SeminarkyZa1
  • 07.04.2020
  • 0

RYCHLE VYŘEŠÍME, CO VÁS TRÁPÍ. VYBERTE SI NÍŽE.



JIŽ DO 12 DNŮ

Nečtěnější blog

Vezměte si od deprese dovolenou

  • 01.04.2020
  • 0

Deprese je jedna z nejzávažnějších psychických poruch. Projevuje se beznadějí, neschopností radovat se a jakkoli cítit štěstí, nedostatkem motivace, úzkostí a patologickým smutkem. Takový pokles nálady nemá žádné logické vysvětlení, nemocný je neustále unavený a většinu času prospí, případně nemůže spát vůbec.

Více

Neztrácejte pozornost aneb Poruchy pozornosti a jak s nimi bojovat

  • 03.06.2020
  • 0

Pozornost je schopnost zaměřit se na určitý objekt nebo děj. Porucha této nesmírně důležité vlastnosti může mít neblahý vliv na efektivitu a kvalitu práce, učení nebo vykonávání každodenních a zcela běžných činností.

Více

6 tipů pro lepší produktivitu v práci

  • 20.01.2020
  • 0

O pracovní produktivitě se mluví stále častěji. Téměř všude se nestíhá, úkoly se dohání na poslední chvíli a lidé se tak potýkají se stresem každý den. A právě proto jsme pro vás připravili následujících 5 tipů, jak být v práci produktivnější a všemu nepříjemnému se ideálně vyhnout.

Více

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Plné znění pravidel pro zpracování osobních údajů. Další informace